Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for SK-Krystaller

Senest opdateret: 29. november 2024

1. Generelle oplysninger

Virksomhedsnavn: SK-Krystaller/Sidse Kramer
CVR-nr.: 44667495
Adresse: Herluflillevej 38, 4160 Herlufmagle
E-mail: support@sk-krystaller.dk
Telefonnummer: +45 20969541

2. Betaling

Betaling kan ske med følgende metoder:

  • MasterCard
  • Dankort
  • MobilePay
  • Gavekort

Reservation af beløb:
Ved betaling med et internationalt betalingskort reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

  1. Vi trækker beløbet, når vi sender varen,
  2. Pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Vi tager ikke kortgebyrer. Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

3. Fragt

Vi har ansvaret for din vare indtil kortholdren har modtaget pakken.

Vi leverer med GLS til din bopæl eller til en pakkeshop.

Vi har digital levering på gavekort og vil blive sendt på e-mail.

Leveringsomkostninger:

  • Ved køb over 650 kr. tilbyder vi gratis levering i Danmark til en GLS pakkeboks.
  • Ved køb under 650 kr. beregnes leveringsomkostninger ved checkout og afhænger af leveringsmetode og -destination.

Leveringstid:
Leveringstiden er typisk 1-3 hverdage, afhængigt af leveringsdestination.

Vi leverer kun til adresser i Danmark og sverige . Levering til ikke-brofaste øer kan have længere leveringstid og yderligere omkostninger.

4. Gavekort

Gavekortet vil kunne bruges på alle varer på sk-krystaller.dk

Gyldigheds periode: vil være 3 år fra købs datoen.

Delbetaling og restbeløb:

Gavekortet kan anvendes som delbetaling på et køb, hvis gavekortets værdi ikke dækker det fulde beløb. Er der et restbeløb tilbage på gavekortet efter et køb, forbliver dette beløb aktivt på kortet og kan bruges ved fremtidige køb inden for gavekortets gyldighedsperiode. Restbeløb udbetales ikke i kontanter og kan ikke overføres til andre gavekort.

Tab og tyveri:

Hvis gavekortet bliver væk eller stjålet. Skal kunden selv tage ansvaret.

Ekstra gebyrer eller administrationsomkostninger:

Der vil ikke være Delbetaling og restbeløb: Gavekortet kan anvendes som delbetaling på et køb, hvis gavekortets værdi ikke dækker det fulde beløb. Er der et restbeløb tilbage på gavekortet efter et køb, forbliver dette beløb aktivt på kortet og kan bruges ved fremtidige køb inden for gavekortets gyldighedsperiode. Restbeløb udbetales ikke i kontanter og kan ikke overføres til andre gavekort. ekstra gebyrer eller administrationsomkostninger for et gavekort.

 

5. Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fortrydelse af en del af købet:
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering:
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for returneringen og hæfter for eventuelle skader under transporten.

Ingen fortrydelsesret:
Der er ingen fortrydelsesret for følgende varer og aftaler:

  • Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Varens stand, når du sender den retur:
Hvis varen har mistet værdi, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage, da manglende emballage kan medføre værdiforringelse.

Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Vi refunderer betalinger modtaget fra dig, pengene vil blive overført til det kort som har betalt for ordren, senest 14 dage fra modtagelsen af din besked om fortrydelse.
Vi refundere ikke fragt

Returneringsadresse:
SK-Krystaller/Sidse Kramer
Herluflillevej 38
4160 Herlufmagle
Vi modtager kun pakker, der sendes direkte til adressen.

6. Reklamationsret

Som forbruger har du 24 måneders reklamationsret. Hvis din reklamation er berettiget, kan du få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen. Reklamationen skal ske inden for "rimelig tid" efter opdagelsen af fejlen. Reklamationer inden for to måneder efter opdagelsen anses som rettidige.

Reklamationsadresse:
SK-Krystaller/Sidse Kramer
Herluflillevej 38
4160 Herlufmagle
Vi modtager kun pakker, der sendes direkte til adressen.

7. Priser og Åbenlyse Fejl

Priser:
Alle priser på vores webshop er angivet i danske kroner (DKK) og inkluderer moms. Priserne kan ændres uden forudgående varsel, men ændringer vil ikke påvirke allerede indgåede ordrer.

Åbenlyse Fejl:
Vi forbeholder os retten til ikke at gennemføre salget, hvis der er en åbenlys fejl i prisen på et produkt, f.eks. hvis prisen er angivet forkert på grund af en teknisk fejl eller menneskelig fejl. I tilfælde af en åbenlys prisfejl vil du blive kontaktet af os for at blive informeret om fejlen, og vi vil tilbyde dig en mulighed for at acceptere den korrekte pris eller annullere ordren.

Ret til ændringer:
Vi forbeholder os retten til at annullere din ordre, hvis lagerfejlen gør det umuligt at levere den bestilte vare. I sådanne tilfælde vil vi straks informere dig og refundere alle eventuelle beløb, som du har betalt for den pågældende vare.

8. Lagerfejl og Ordrebehandling

Lagerfejl:
I tilfælde af fejl i vores lagerstyringssystem, som medfører, at en vare er udsolgt, selvom den vises som tilgængelig på vores webshop, vil vi behandle ordren efter først-til-mølle-princippet.

Håndtering af Fejl:
Hvis vi opdager, at en vare ikke er tilgængelig på det ønskede tidspunkt, vil vi kontakte dig hurtigst muligt. Hvis der er flere kunder, der har bestilt den samme vare, vil vi sørge for at sælge varen til den kunde, der først har afgivet ordren. Hvis du ikke er den første til at bestille varen, vil du blive informeret og have mulighed for at vælge en erstatningsvare eller annullere din ordre.

Rettigheder ved Lagerfejl:
Vi forbeholder os retten til at annullere din ordre, hvis lagerfejlen gør det umuligt at levere den bestilte vare. I sådanne tilfælde vil vi straks informere dig og refundere alle eventuelle beløb, som du har betalt for den pågældende vare.

9. Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på support@sk-krystaller.dk. Hvis vi ikke kan finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus via Klageportalen for Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

For at kunne klage skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

10. Persondatapolitik

Vi registrerer og behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med gældende lovgivning. Oplysningerne anvendes til at levere varer og ydelser til dig. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller lande med tilstrækkelig beskyttelse af dine data. Du kan kontakte os på support@sk-krystaller.dk, hvis du ønsker at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig, eller hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige og skal rettes eller slettes.

 

Privatlivspolitik Cookiepolitik